Foredrag: Styrk faktureringsgraden

Foredrag: Styrk faktureringsgraden

Under det interaktive indlæg Styrk faktureringsgraden sættes der fokus på, hvad der skal til for at opnå en højere faktureringsgrad. Og det betaler sig at give dette opmærksomhed for en højere faktureringsgrad kan gøre en stor forskel for indtjeningen.  

Hvad kendetegner de virksomheder og/eller medarbejdere, der har en høj faktureringsgrad?

Nogle virksomheder har således løbende en høj faktureringsgrad, hvor andre næsten altid kæmper hårdt for at holde denne i vejret.

Sådan forholder det sig også med medarbejdere, idet der ofte er medarbejdere, der altid har en høj faktureringsgrad samtidig med, at kolleger altid kæmper for at hæve deres.

Det betaler sig at give faktureringsgraden opmærksomhed. For en høj faktureringsgrad kan gøre en stor forskel. Således giver en forøgelse af faktureringsgraden med blot 10% point for en medarbejder med en timetakst på kr. 800,- en årlig merindtjening på kr. 123.000,-.!!

Indhold

  • Hvordan opnås en større faktureringsgrad?
  • Hvad kan større faktureringsgrad betyde for økonomien?
  • Typiske faldgruber og hvordan man undgår dem
  • Hvordan styrer vi den løbende udvikling af faktureringsgraden?
  • Hvornår er der særlig gode muligheder for at styrke faktureringsgraden?
  • Hvad skal vi gøre noget mere af?
  • Hvem skal involveres?
  • Hvem har særligt gode forudsætninger for en høj faktureringsgrad?

Indlægget aktiverer deltagerne i en proces, hvor der forsøges at sætte navn på forhold, der kan bidrage til styrkelse af faktureringsgraden samt forhold, der spænder ben for at målet nåes.

Styrk faktureringsgraden er et indlæg af 1-2 timers varighed og er således velegnet som indlæg under afdelingsmøder, fredagsmøder, kickoffs etc.

Målgruppe: teknikere, montører, konsulenter, håndværkere m. fl.

Foredragsholder
Frants Dige Pedersen er indehaver af konsulent- og kursusfirmaet PIE, der fokuserer på produktivitet, salg og innovation. Han har en baggrund som cand. merc., HD samt mange års erfaring fra IT branchen.