Kursus: Telefonsalg

Kursus: Telefonsalg

Salg over telefonen kan være en effektiv måde at sælge på. Således kan man på kort tid få kontakt med mange kundeemner. Men salg over telefonen skal gøres troværdigt for, at der er udsigt til at lykkes.

Med telefonen kan kundernes behov afdækkes, der kan arrangeres kundemøder, og der kan også gennemføres egentlig salg af en række produkter og ydelser. Men en forudsætning for at trænge troværdigt igennem er et godt forarbejde.

Under kurset Telefonsalg fokuseres der på, hvad der skal til for at trænge effektivt igennem i telefonen i forbindelse med salg via telefonen.

Mål
Formålet med kurset er at:

  • Styrke dit salg til nye og eksisterende kunder via telefonsalg
  • At give dig adgang til konkrete og praktiske salgsværktøjer
  • Yde god kundeservice uden at det bliver alt for ressourcekrævende
  • Styrke din forståelse for god kundeservice og hvordan den konkret ydes
  • Sikre ydelse af god kundeservice…også når der er ekstra travlt

Indhold

  • Hvordan telefonsalget planlægges
  • Hvordan du trænger igennem i telefonen
  • At aflæse kundens købssignaler
  • Hvad du skal passe på ved telefonsalg
  • Hvordan du gør op med telefonskræk
  • At kvalificere kunderne, så indsatsen lægges der, hvor der er udsigt til salg
  • Hvordan du håndterer indvendinger
  • Om afslutningsteknikker – hvordan du slår til og lukker salget, når der er særlig gode muligheder herfor
  • Hvorfor kundeservice er vigtigere end nogensinde
  • Hvad god kundeservice kan betyde for salget og indtjeningen
  • Hvad der skal til for at god kundeservice lykkes
  • Hvordan du styrer den vanskelige kunde
  • Hvordan kundeservice gøres konkret

Målgruppe
Kurset henvender sig til medarbejdere, der er beskæftiget med telefonsalg, hvad enten dette er på fuld tid, eller det alene indgår som en del af sælgerens salgsarbejde.

Form
Kurset afvikles som klassekursus over 1 dag med gennemgang af metoder, praktiske øvelser, dialog, præsentation af eksempler m.m.

Metoderne, der undervises i, er meget konkrete og har for længst vist deres bæredygtighed i praksis.

Undervejs i forløbet får du masser af inspiration

  • Hør hvordan flere virksomheder via en systematisk indsats forsøger at overgå kundens forventninger
  • Hvordan flere virksomheder for 5. gang topper listen med branchens mest tilfredse kunder
  • Hvordan en virksomhed øgede sit salg med 30% fra dag til dag ved at sætte mersalget i system
  • Hør hvordan flere virksomheder aktivt har taget stilling til den kundeservice, de ønsker at yde
  • Hør hvordan en virksomhed satte sit gode renommé over styr ved blot at fejle én gang under én enkelt ekspedition. Det kostede efterfølgende virksomheden en større formue at genoprette renomméet

Virksomhedskursus
Telefonsalg afholdes over 1 dag fra kl. 09.00-16.00.

PIE kan tilbyde at afholde kurset som virksomhedskursus – f. eks. for hele salgsafdelingen.

Kontakt PIE og hør nærmere.